FANDOM

FluttershyEdytuj

Fluttershy  (z ang. flutter - trzepotanie, shy - nieśmiała) — pegaz, jedna z głównych bohaterek serialu. Zajmuje się opieką nad zwierzętami (głównie leśnymi). Mieszka w domu na granicach Ponyville i Lasu Everfree.
480px-Fluttershy sees Element of Harmony S1E02

Fluttershy reprezentuje Klejnot Dobroci. Jej najważniejszym zwierzątkiem jest Angel, o którego szczególnie dba. 

PowstawanieEdytuj

Fluttershy szkic
   Opiekuńczy charakter Fluttershy oraz jej wygląd, wzorowane są na ziemskim kucyku z 1980 roku - Posey. Pierwotnie nie planowano jej zmiany imienia oraz zrobienia z niej pegaza. Jej uroczy znaczek, trzy różowe motyle, jest podobny do znaczka kucyka generacji drugiej, Sky Skimmer. Nazwa Fluttershy pochodzi od kucyka poprzedniej generacji, który był pasjonatem fotografii.

Przedstawienie w seriiEdytuj

Osobowość

Gdy Fluttershy w serialu pojawia się po raz pierwszy, trudno jej nawet się [1]Zamyślona FlutershyDodany przez Pimmeyvven Ruhtinasprzedstawić Twilight Sparkle i tylko wypiskuje swoje imię tak cicho, że Twilight pyta o nie aż 3 lub 4 razy. Nabiera jednak odwagi, gdy zauważa Spike'a. Nigdy wcześniej nie widziała młodego,małego i w jej słowach "aż tak uroczego" smoka, więc gdy tylko nawiązuje się między nimi rozmowa, Fluttershy prosi go o opowiedzenie jej o całym jego życiu, co oczywiście zdenerwowało Twilight, gdyż pegaz nie dawał im spokoju aż do końca dnia. Gdy doszła do domu, uporczywie poszła za nimi, denerwując przy tym jednorożca.

Prżer
W odcinku Wyjście smoka okazało się, że Fluttershy boi się dorosłych i strasznych smoków. Cały czas podczas wyprawy na górę, gdzie spał jeden z tych gadów, pegaz się zatrzymywał lub po prostu zastygał w miejscu, przez co opóźniał podróż. Twilight Sparkle mówiła przyjaciółce, że jej talent do zwierząt pomoże w przekonaniu smoka do znalezienia innego miejsca do spania. Applejack wielokrotnie ciągnęła albo popychała pegaza i starała się ją chronić od obelg Rainbow Dash, która od samego początku uważała, że wzięcie Fluttershy, to był zły pomysł. Pinkie Pie przekonała przyjaciółkę do "niebezpiecznego" skoku nad przepaścią, dzięki piosence.
640px-Fluttershy Spike and Snakes

Mimo swojego strachu przed smokami Fluttershy, gdy zauważyła co gad zrobił z jej przyjaciółkami nabiera pewności siebie. Karci smoka i przekonuje go do zmienienia miejsca spania. W odcinku Mistrzyni spojrzenia w podobny sposób ujarzmiła Kokotrisa.

Fluttershy yay2
Na początku odcinka Ponaddźwiękowe Bum Rainbow Dash próbowała nauczyć Fluttershy głośnego dopingu, ale niestety bezskutecznie, jednak pod koniec odcinka, gdy pegazowi udaje się wykonać Ponaddźwiękowe Bum, Fluttershy podskakiwała i krzyczała ze szczęścia, podczas gdy inni siedzieli zszokowani z otwartymi ustami.

W odcinku Mistrzyni spojrzenia Fluttershy podnosi głos, by zwrócić uwagę Znaczkowej Ligi, gdy Sweetie Belle przeszkadza jej w kołysance, powodując ucieczkę kury i niebezpieczną podróż do lasu Everfree. To dowodzi, że potrafi krzyczeć na inne kucyki, kiedy ma powód.

W odcinku Sposób na gryfa Pinkie Pie widziała jak Gilda ryknęła na Fluttershy, przez co pegaz uciekł z płaczem. Pinkie Pie była bardzo tym oburzona. Później, na przyjęciu na cześć gryfa, Fluttershy pyta się przyjaciółki, czy to był dobry pomysł. Pinkie Pie zapewniała ją, że ma wszystko pod kontrolą. Podirytowana Fluttershy wspomina wtedy, że jest o rok starsza od przyjaciółki.

W odcinku Luna Odmieniona Twilight Sparkle i Księżniczka Luna odwiedzają Fluttershy. Pegaz nie chciał otworzyć drzwi nawet przed przyjaciółką, gdyż boi się, że to przebrane kucyki, które chcą jej zrobić "kawał". Okazuje się, że Fluttershy nie lubi Nightmare Night.

Dobroć i wrażliwośćEdytuj

W drugim odcinku, gdy przyjaciółki szły przez Las Everfree, zaatakowała ich Mantykora. Wszystkie kucyki, oprócz Fluttershy, zaczęły atakować potwora. Pegaz cały czas próbował zatrzymać koleżanki, ale one jej nie słuchały. Ostatecznie, gdy Fluttershy wreszcie odważyła się krzyknąć do nich, co poskutkowało. Gdy wszyscy się uspokoili, pegaz podszedł do Mantykory, udobruchał potwora i wyjął z jego łapy cierń. Ukazała wtedy swoją dobroć oraz talent do zwierząt. Pod koniec odcinka nie bez powodu dostaje klejnot dobroci.
640px-YY

W odcinku Niezapomniany wieczór podczas gali w Canterlocie, Fluttershy w pałacowym ogrodzie szukała zwierzątek, by się z nimi zaprzyjaźnić. Niestety, stworzenia bały się nawet takiego kucyka jak ona i chowały się przed Fluttershy. Początkowo pegaz był spokojny, jednak, gdy zwierzątka nie łapały się w jej pułapki, zaczęła się denerwować. Ostatecznie na oczach wszystkich gości na gali Fluttershy wybuchła szaleńczym gniewem.

W odcinku Powrót do Harmonii, Część 1 jako jedyna nie ulega pułapce Discorda, który jednak z dobrotliwej, lękliwej i wrażliwej przemienia ją w okrutną. Obrażała wtedy swoje przyjaciółki, denerwowała je, a nawet znęcała się nad nimi. Robiła wszystko, by uprzykrzyć im życie. Na szczęście, dzięki zaklęciu Twilight Sparkle, który przywrócił jej pamięć, stała się znów sobą. Wszystkie wydarzenia, które nastąpiły po przemianie w dręczycielkę pegaz uznał za koszmar.

UmiejętnościEdytuj

Większość pegazów zajmują się pogodą, jednak Fluttershy jest dość słabą lotniczką i woli spędzać czas na łonie natury, razem ze swoimi zwierzęcymi przyjaciółmi.

Fluttershy Zwierzaczek 2

Opieka nad zwierzętamiEdytuj

W odcinku Ptaszek na uwięzi Fluttershy próbuje "wyleczyć" Filominę, ptaka Księżniczki Celestii. Niestety jej znajomość medycyny nie pomagała zwierzęciu, można powiedzieć, że nawet było z nim jeszcze gorzej. Mimo to, na początku odcinka było widać jak Fluttershy pomogła myszce na wózku inwalidzkim i ze złamaną nogą, wrócić do rodziny. Prawdopodobnie, to pegaz opatrzył nogę gryzonia. Gdy leczenie nie skutkowało, Fluttershy chciała zapoznać Filominie swojego ptasiego przyjaciela kolibra, ale to też nie pomogło. Ostatecznie pod koniec odcinka pegaz dowiaduje się, że zwierzę księżniczki nie było chore, lecz to był jeden z cyklów życia feniksa (Filomina okazała się tym ptakiem).

W odcinku Lekcja zerowa Fluttershy walczyła z ogromnym niedźwiedziem, co oczywiście nie wydało się podobne do jej strachliwej natury. Ostatecznie okazało się, że pegaz robił intensywny masaż zwierzęciu.

LatanieEdytuj

Fluttershy jest wystarczająco dobrym lotnikiem w normalnych warunkach, ale wydaje się, że traci zdolność latania w chwilach strachu; w Wyjście smoka, zostaje sparaliżowana w powietrzu u podnóża góry po usłyszeniu chrapania smoka, a później ukazana zostaje jej niezdolność do przekroczenia przepaści przy pomocy skrzydeł, nawet gdy paraliż ustąpił. Odzyskuje zdolność latania, kiedy smok zaczyna grozić jej przyjaciółkom. Ta chwila gniewu skutkuje pokonaniem strachu. W Różowa intuicja nie wznosi się w powietrze by uciec przed hydrą, chociaż widać, że macha skrzydłami podczas skakania i biegania.

Fluttershy jest ledwie w stanie unieść Twilight Sparkle na niewielkiej wysokości w Przyjaźń to magia - Część 2, nawet z pomocą Rainbow Dash. Niemniej jednak, w odcinku Tajemnicza Wybawicielka przefrunęła obok Rainbow Dash przy niewielkim wysiłku, oszałamiając ją; w dodatku była w stanie nadążyć za nią ciągnąc za sobą dwa kucyki i balon z gorącym powietrzem, po tym jak Twilight Sparkle przypomniała jej, że jeśli nie dogoni Rainbow Dash, Discord wygra w Powrót do Harmonii, Część 2. Można także zobaczyć jak lata w czasie piosenki Find A Pet Song. W odcinku Huraganowa Fluttershy jej siła skrzydeł na początku wynosiła ok. 0.5 (w czasie kiedy moc innych pegazów wynosiła ok. 10), a po wyczerpującej sesji treningowej wzrosła jedynie do 2.3. Jednak kiedy leciała razem z innymi pegazami, dała z siebie wszystko i pomogła im uzupełnić brakującą moc skrzydeł, niezbędną do wytworzenia tornada, żeby przenieść wodę do Cloudsdale.

MuzykaEdytuj

640px-Fluttershy spiew
Kiedy Fluttershy zostaje pokazana po raz pierwszy w Przyjaźń to magia - Część 1, jest w trakcie próby chóru ptaków na Uroczystości Letniego Święta Słońca. Wykonała kilka numerów muzycznych w serialu: interpretację Evil Enchantress song, kołysankę Hush Now, Quiet Now, So Many Wonders, i piosenkę Find A Pet Song w duecie z Rainbow Dash. Nuci motyw muzyczny serialu w odcinkach Biletomistrzyni i w Ptaszek na uwięzi.

Zdolności WeterynaryjneEdytuj

Co Zostało wspomniana w dziale opieka nad zwierzętami Fluttershy posiada zdolności leczenia zwierząt Ptaszek na uwięzi.

Na początek ukazuje się scena gdy Fluttershy opatruję małą myszkę by mogła wrócić do rodziny a potem decyduje się zaopiekować Filominą Ptakiem księżniczki Celest. Lecz Filomina nie chce jeść tabletek nawet z ziarnem a także nie chcę jeść barszczu i innych tego typu w końcu ucieka Fluttershy z domu próbując się uwolnić od leczenia.

201px-Fluttershy smiling at the birds S1E1

SzycieEdytuj

640px-Z filominą

Fluttershy swoją wiedzą o szyciu dorównuje Rarity, o czym mówi Applejack w odcinku Sukces spod igły. W tym samym odcinku podczas przymiarki sukni mówi Rarity o niewłaściwym wykończeniu sukienki. Miała pretensje o zły materiał, szew i korzysta z takich pojęć jak haute couture. Fluttershy czytała także magazyn o modzie w odcinku W zielonym ci nie do twarzy, czekając na Rarity w spa.Ma bardzo delikatny i cichy głos.

GaleriaEdytuj